بازاریابی نوین در سفر
با رقابتیتر شدن کسبوکارها، اهمیت ارتباط موثر با مشتریان و همکاران فروش ضرورت مییابد. در این فضا از بین شیوههای مختلف ارتباط با همکاران فروش نظیر تبلیغات، روابطعمومی، فروش شخصی، شیوههای ارتباط دوطرفه در بازارسازی بسیار موثر خواهد بود، و علت آن هم تعامل دوطرفهای است که بین بنگاه اقتصادی و نمایندگان و همکاران فروش صورت میگیرد.
یکی از تاکتیکهای مهم متقاعد کردن مشتریان آگاه امروزی که حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پیوسته روبه افزایش است، ترویج (PROMOTION) است. عمدهفروشان خدمات سفر عمدتا ارتباط با همکاران فروش روشهای علمی را بهکار میگیرند که از آن با عنوان “بیتوبی“ Business to Business یاد میشود.
معاملات کلی در“بی تو بی“ B2B بهمراتب بیشتر از معاملات در“بی تو سی“ B2C موثر است. به این دلیل که زنجیره تولید یک محصول یا خدمت در معاملات B2B در مواد اولیه و اجزاء تولید شکل میگیرد در حالی که یک معامله B2C مخصوص فروش محصول به مصرف کننده نهایی شکل گرفته است.
شرکت سفرهای علاالدین در نخستین کارزار بازاریابی خود در سال جاری چنین سیاستی را پیش گرفته است. این مجموعه نوپا که به تازگی به چرخه عرصه خدمات سفر در ایران گام نهاده تعریف متفاوتی از بازاریابی ارایه کرده و قصد دارد خدمات سفر را در محیطی شفاف و رقابتی برای مشتری تامین کند.
امیرحسین جعفری مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت مسافرتی در سلسله گردهماییهای خود در تهران و شهرهای بزرگ ایران روشهای نوین خود را برای توسعه فروش خدمات سفر به نمایش گذاشت.
بزرگترین گردهمایی علاالدین با حضور نزدیک به هزار نماینده از دفاتر مسافرتی و مدیران خطوطهواپیمایی و هتلهای ایران در هتل اسپیناس پالاس تهران در ۱۷ اردیبهشت برگزار شد. در این گردهمایی از پورتال و سایت اینترنتی این مجموعه رونمایی شد که ضمن آن کاربران برای دریافت خدمات آنلاین ظرفیتهای جدیدی را پیش رو خواهند داشت.
رزرواسیون از طریق این سایت برای کاربران این امکان را فراهم میکند که گستره وسیعی از خدمات را پیش رو داشته باشند و این موضوع میتواند تحولی چشمگیر در توزیع مناسب سفر و بهرهوری بیشتر در امکانات اقامتی کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته باشد. آقای جعفری برنامه راهبردی این شرکت را توزیع مناسب سفر در مناطق کمتر توسعهیافته عنوان میکند شهرهایی مانند بیرجند و چابهار که علیرغم ظرفیتهای بالای گردشگری، از توجه لازم بهرهمند نبوده است.
همه میهمانان برنده شدند!
در اولین گردهمایی علاالدین در تهران و در اتفاقی نادر، بزرگترین جایزه تاریخ گردشگری ایران به تمامی مهمانان این گردهمایی تعلق گرفت. مالک هواپیمایی زاگرس و هتل داریوش کیش، آقای موسوی تمامی ١٠٨٩ میهمان را به صورت رایگان با پرواز و اقامت در هتل داریوش مهمان کرد تا جایزه یک میلیارد تومانی در این مراسم تاریخ ساز شود. چنین سخاوتی با استقبال و تحسین بینظیر حاضران در همایش روبرو شد.
گردهماییهای علاالدین سپس در شهرهای دیگر ادامه یافت. به گزارش خبرنگار ماهنامه سفر، در تبریز، حدود ۵٣٠ نماینده از آژانس مسافرتی از این برنامهها آگاه شدند.
در ادامه علاالدینیها به شیراز رفتند که این مراسم نیز با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مدیران و همکاران فروش دفاتر مسافرتی شیراز همراه بود. به گفته آقای جعفری، فعالان گردشگری به احترام روابط عمیق و تاثیرگذار او با کارگزاران شیراز، با او پیمانی تازه بستند و دست یاری دادند.
این برنامه سپس در تبریز، مشهد، کاشان و چند شهر دیگر ادامه داشت و ضمن آن تازهترین ظرفیتهای توسعه بازار سفر به ویژه برای هموطنان در تابستان تشریح شد.
سرمایه گذاری جمعی در تکمیل و راه اندازی طرح گردشگری عشایری گینگ جای با حداقل مبلغ ،
۴۵٪ تخفیف در قیمت سهام ، تعداد محدود ، اطلاعات بیشتر در لینک زیر ؛
t.me/Tou_Rist
فرصتی عالی برای مشارکت در تکمیل طرح گردشگری عشایری