اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

ساخت مزرعه آموزشی ،گردشگری و خورشیدی دانش آموز کار آفرین۰
اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

ساخت مزرعه آموزشی ،گردشگری و خورشیدی دانش آموز کار آفرین۰

گردشگری رویداد

گردشگری رویداد عصر هزاره

گردشگری به عنوان صنعت چتری تاثیر مهمی بر روی ساختار سایر صنایع می گذارد و در رونق و رکود کسب و کارهای مختلف تاثیر گذار است .

گردشگری رویداد به عنوان یکی از مهم ترین انواع گردشگری اهمیت به سزایی در صنعت گردشگری دارد و توجه اصولی و نمادین به این نوع گردشگری اهمیت به سزایی دارد به خصوص به دلیل تغییرات و تحولات جهانی،حرکت به سمت دهکده جهانی، ظهور فناوری های نوین، تغییرات شدید در نسل ها و رشد بی سابقه فناوری اطلاعات و اینترنت جذب و نگه داری گردشگر اهمیت دوچندان پیدا کرده و لزوم توجه به گردشگری رویداد به عنوان اهرمی کارآمد در برنامه ریزی توسعه گردشگری اساسی و اصولی است.


گردشگری و رویداد ؛ 


رویدادها، مراسم و نمایش‌های عمده از برخی موضوعات هستند که در محدوده زمانی مشخصی انجام می‌شوند و برای بازدید عموم آزاد هستند. ممکن است یک‌بار در سال اتفاق بیفتند یا در دفعات کم و نادری تکرار شوند و سود و منفعتی را برای جامعه محلی ایجاد کنند. در دهه‌های اخیر رویدادهای گردشگری جایگاه ویژه‌ای در بین انواع اشکال گردشگری پیدا کرده‌اند؛ به‌طوری‌که گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان حاضرند تنها برای دیدن یا حضور در رویداد خاصی به مقصدی سفر کنند. 

منحصر به ‌فرد بودن و مدت زمان محدود دو مسئله اساسی در بیشتر تعاریف مربوط ‌به رویدادهای گردشگری هستند.

امروزه رویدادها برای احیای فرهنگ‌ها مهم و حیاتی اند. افزایش اوقات فراغت باعث افزایش رویدادهای عمومی، جشن‌ها و سرگرمی‌ها شده است. در حال حاضر، دولت‌ها از رویدادها به عنوان بخشی از استراتژی در توسعۀ اقتصادی، سازماندهی به ملت و بازاریابی مقصد استفاده می کنند.

از طرف دیگر رویداد ها موجب توسعه جوامع محلی ، ارتباط مناطق شهری و روستایی می شوند و باعث صدور خرده فرهنگ ها می شود.

اصولا رویدادها دسترسی آسان دارند. تکرار می‌شوند و برای همه سنین جذابیت‌هایی را به ‌همراه دارند. اگر چه محبوبیت و شهرت صنعت رویدادها این روزها به‌شدت زیاد شده است، اما این شکل از گردشگری هنوز پدیده‌ای جدید محسوب می‌شود.


گردشگری رویداد برای مقصدهای گردشگری «چه کوچک چه بزرگ» عنصری کلیدی بریا توسعۀ گردشگری به شمار می رود. 

روستاها و شهرها به شکل فزاینده ای تمایل دارند تا از طریق توسعه رویدادها، فرهنـگ و طبیعـت خـود را بـا گردشگران به اشتراک بگذارند.

گردشگری رویداد راهکاری نوین جهت توسعه اقتصادی پایدار در جوامع محلی و روستائی می باشد و یکی از اشکال سفر می باشد که در آن فرد برای دیدن یک رویداد،سفر میکند و یا در حین سفر خود از رویدادی بازدید میکند

یک رویداد موفق موجب افزایش طول مدت اقامت و پرداختی‌های گردشگر می‌شود در نتیجه ورود گردشگر به منطقه به خاطر وجود رویداد ویژه یا جشنواره با خود پول، تنوع بازار، اشتغالزایی و افزایش درآمدزائی واقعی و بالقوه اهمیت دارد.


امروزه در ایران جشنهای آئینی و جشنواره‌های بسیاری که هر کدام بر اساس آئین، سنت و یا عقیده مردمان خطه ای از کشور در دوران کهن شکل گرفته است، وجود دارد که در فهرست آثار ملی ایران میراث فرهنگی ناملموس در دفتر ثبت آثار و حفظ و بقای میراث معنوی و طبیعی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت میراث فرهنگی نیز ثبت

شده اند و سالانه در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود.

با گسترش و رشد گردشگری و افزایش آگاهی مسافران و گردشگران، باید خدمات ویژه و محصولات خاصی را ارئه کرد تا بتوان نیازهای مسافران کنونی را تامین نمود. 

گردشگری رویداد گونه ای نوین از گردشگری است که به گونه ای با سایر انواع گردشگری در پیوند است. بازار گردشگری رویداد را مسافرانی تشکیل میدهند که برای دیدن رویدادها و یا تجربه شرکت در رویدادها به سفر میروند. رویدادها اشکال متنوعی را شامل می شوند.

گردشگری رویداد و جذب و نگه داری گردشگر ؛ 

گردشگری رویداد به دلیل تجربه و تنوعی که در مقاصد گردشگری ایجاد می کند و اوقات فراغتی که برای گردشگر خلق می کند در ماندگاری گردشگر نقش به سزایی دارد از طرف دیگر به خاطر ویژگی های ذاتی مانند؛ فروش بلیت ، صنایع دستی ، سوغات و …. که در ماهیت رویداد وجود دارد؛ 

اقتصاد منطقه دست خوش تغییرات مثبت می شود و گردشگر به سبب تجربه مثبتی که به دست اورده پول بیشتر را در جوامع محلی خرج می کند و حتی حاضر است وقت بیشتر را در مقصد بماند .

از طرف دیگر در صورت خلق تجربه مناسب برای گردشگر؛ احتمال برگشت مجدد به مقصد برای رویداد در سال بعد افزایش می یابد و ممکن است به صورت دهان به دهان ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی افراد بیشتری را با خود به همراه آورد .


نکته ضروری و نهایی

اما مسئله مهم در بحث گردشگری رویداد این است که رویداد ها باید مبتنی بر مفاهیم توسعه پایدار و با توجه به ظرفیت های مقصد مربوطه مدیریت شوند .

در واقع مدیریت رویداد به شدت حیاتی و مهم است که در صورت بروز ضعف و کاستی علاوه بر تخریب برند مقصد گردشگری، کاهش گردشکران و بازدید مجدد موجبات تخریب و نابودی مقصد مورد نظر می شود و جوامع محلی نسبت به گردشگری بدبین و آسیب پذیر می شوند.

برگرفته از NovinTourism.com

برنامه های بسیار جالبی میشود برای برگزاری تورهای گردشگری رویداد تدارک دید و گردشگران زیادی را از اقصی نقاط ایران و دنیا برای بازدید جذب کرد ، 

صنعت گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای حرکت به سمت ساخت دهکده جهانی دارد هم چنین بالاترین فرصت برای تولید ثروت در کشورهای جهان سوم .

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای 

t.me/Tou_Rist

t.me/TourEntS

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.