اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

ساخت مزرعه آموزشی ،گردشگری و خورشیدی دانش آموز کار آفرین۰
اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

ساخت مزرعه آموزشی ،گردشگری و خورشیدی دانش آموز کار آفرین۰

اقامتگاه های بوم گردی

اقامتگاه های بوم گردی

طبق تعریف، اقامتگاههای بومگردی اقامتگاههایی هستند که در محیطهای طبیعی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی و سیمای طبیعی منطقه احداث شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعتگردان را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیطهای طبیعی فراهم میکنند.
بر این اساس اقامتگاهها باید شرایطی را رعایت کنند که به این شرح است: کمترین آسیب را به محیط زیست اطراف اعم از طبیعی و فرهنگی وارد کنند، کمترین تاثیر ممکن را هنگام ساختوساز بر محیط طبیعی اطراف بگذارند، متناسب و هماهنگ با بافت فیزیکی و فرهنگی منطقه باشند و با توجه به شکل، ظاهر، رنگ و معماری محلی ساخته شده باشند، از روشهای پایدار برای به دست آوردن آب مصرفی و کاهش مصرف آن استفاده کنند، دارای سیستمی کارآمد برای دفع پسماندها و پسابها باشند، در حد امکان از منابع انرژی جایگزین با رعایت اصول پایداری بهرهمند باشند، در راستای
همکاری با انجمنهای محلی تلاش کنند، برنامه های آموزشی درباره محیطهای فرهنگی طبیعی و فرهنگی منطقه برای کارمندان و گردشگران ترتیب دهند و با شرکت در برنامههای تحقیقاتی، به توسعه پایدار منطقه کمک کنند.
سرمایه گذارش۲ی مورد نیاز و درآمد مورد انتظاراصولا راه اندازی واحدهای اقامتی تحت تاثیر جغرافیای منطقه، مساحت مورد نظر و نحوه تجهیز آن است، اما تحقیقات نشان میدهد که راهاندازی یک واحد اقامتی با پنج اتاق، حداکثر به 200میلیون تومان بودجه نیاز دارد که این مقدارصرف آماده سازی واحد و خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز، تبلیغات و سرمایه در گردش ماههای اول میشود. ظرفیت اکثر اقامتگاهها بین 15 تا20نفر متغیر است و با ضریب اشغال 50درصد در طول سال باید انتظار پذیرایی حدود 3600نفر را در طول سال داشت.
همچنین قیمت خدمات قابل ارائه به نسبت کیفیت واحد و خدمات قابل ارائه متغیر است. به طور متوسط هزینه اقامت دراین واحدها برای هر نفر در شبانهروز 70هزار تومان محاسبه میشود و درآمد انتظاری از محل اقامت حدود 250میلیون تومان در سال است. علاوه بر این از محل رستوران، فروش صنایع دستی، لبنیات محلی، تورهای گردشگری در محل مانند اقامت در جنگل، کویر، دوچرخه سواری و... نیز درآمد خواهید داشت. با یک برنامه ریزی صحیح و تبلیغات مناسب، برای بازگشت سرمایه اولیه به یکسال زمان نیاز داشته و از سال دوم از سود مناسب برخوردار میشوید.

کانال : t.me/TourEntS
منبع: روزنامه فرصت امروز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.