اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

ساخت مزرعه آموزشی ،گردشگری و خورشیدی دانش آموز کار آفرین۰
اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

اکوکمپ گردشگری عشایری گینگ جای

ساخت مزرعه آموزشی ،گردشگری و خورشیدی دانش آموز کار آفرین۰

استفاده از مدل کسب‌وکار ناب در برنامه بازاریابی آنلاین


استفاده از مدل کسب‌وکار ناب در برنامه بازاریابی آنلاین


بوم مدل کسب‌وکار (BMC) قالبی است به شکل یک چارت تصویری که می‌تواند برای مستند کردن برنامه مدیریت استراتژیک یک کسب‌وکار مورداستفاده قرار گیرد. این قالب یک ابزار مناسب برای توضیح فعالیت‌های یک شرکت در برابر مبادلات بالقوه است. چارت مذکور به لحاظ بصری کاملاً گویاست چراکه به روشی ساده، ارزش پیشنهادی یک شرکت، زیرساخت‌ها، مشتریان و منابع مالی را نشان می‌دهد. BMC از همان نخستین روزهای انتشار، برای بازارهای گوشه‌ (niches) خاص به کار گرفته‌شده است؛ ازجمله «بوم ناب» با طراحی ویژه کارآفرینان. BMC برای طیف وسیعی از صاحبان کسب‌وکار، کاربردهای خاص خود را دارد. در اینجا کاربرد متد بوم در یک برنامه بازاریابی آنلاین بررسی می‌شود.

خواهید دید که برنامه کسب‌وکار آنلاینی که از مدل بوم استفاده می‌کند، به‌سادگی قابل پیاده‌سازی است. این مدل به صورتی کاملاً کاربردی طراحی‌شده است؛ یک بوم واقعی، که افراد مختلف می‌توانند دور یک میز بزرگ از آن استفاده کرده و با ماژیک یا برچسب‌های مخصوص یادداشت، مطالب آن را ویرایش کنند. این طرح اولیه می‌تواند درک متقابل، بحث و گفتگو، تحلیل و خلاقیت را در میان گروهی از افراد، مثلاً اعضای هیئت‌مدیره، تسهیل کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر بیندازیم:


بخش ۱ : بودجه و منابع مالی

در اینجا ما از آغاز کار شروع می‌کنیم. چه چیزهایی در اختیاردارید؟ آیا وب‌سایتتان آماده‌شده و فقط نیاز به تغییرات جزئی دارد؟ آیا از منابع موجود با حداکثر توان بالقوه‌شان استفاده می‌کنید؟ میزان بودجه پروژه و نحوه اختصاص دهی سرمایه مشخص‌شده است؟ منابع مالی با بهره پایین یا بدون بهره در دسترستان هست؟ اگر به‌عنوان کارآفرین، مسئله بودجه برایتان اهمیت زیادی دارد، باید به استفاده کامل از LinkedIn فکر کنید؛ روی وبلاگ‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که ‌بازارهای گوشه‌ای را پوشش می‌دهند؛ در یوتیوب ویدئو به اشتراک بگذارید؛ از بهترین نویسنده‌های ممکن بهره برده و مطمئن شوید که محتوای وب‌سایتتان جذاب باشد. رعایت این نکات باعث یک ورود چشمگیر به بازار آنلاین می‌شوند.


بخش ۲: جامعه هدف بازاریابی

در این مرحله باید به این بیندیشید که مشتریان شما واقعاً چه کسانی هستند. یک مدل کسب‌وکار تاثیرگذار باید دقیقاً مشخص کند که می‌خواهد خدماتش را به کدام گروه از مشتریان عرضه کند. این امر بدان معنا نیست که شما باید تنها به دنبال یک نوع مشتری باشید. درواقع باید دست‌کم سه گروه مختلف از مشتریان را تعریف کنید که هرکدام دارای صفات منحصربه‌فرد بوده، تجربه متفاوتی از محصول شما داشته و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها متفاوت باشد. در مورد مشتریانتان، سن، نیازهای ویژه، جنسیت و سطح درآمد را در نظر بگیرید. به این نکته دقت کافی بکنید که آیا مشتریان شما نخستین باری است که با این صنعت آشنا می‌شوند یا محصولاتی مشابه محصول شمارا قبلاً امتحان کرده‌اند. چه میزان اطلاع‌رسانی باید در مورد خدماتی که ارائه می‌دهید صورت پذیرد؟

علاوه بر ویژگی‌های خاص مشتریان‌ خود، روابطی که امید به ایجاد آن‌ها دارید را نیز در نظر بگیرید. آیا بازار گوشه‌ای شما از طریق ایجاد روابط و بر اساس عرضه خدمات شخصی، کاربردی و مستقیم به مشتریان بناشده است؟ یا برعکس ترجیح می‌دهید که در ابتدای کار، خدمات سلف – سرویس یا سرویس خودکار را در نظر بگیرید و ارتباط مستقیم بسیار محدودی با مشتریان داشته باشید؟ در هنگام بازاریابی برای خدمات و برقراری ارتباط با مشتریان، باید دقیقاً بدانید چه نوع خدماتی را عرضه می‌کنید و چطور می‌توانید به بهترین وجه خودتان را به رخ مشتریان احتمالی بکشید.


بخش ۳ : بازرسی فنی

وقتی وب‌سایتی دارید که در حال اجراست، نیازمند یک بازرسی فنی هستید. پس از کار سخت و صرف زمان طولانی برای طراحی وب‌سایتتان ، قطعاً دوست ندارید وقتی موتورهای جستجو در تلاش برای بالا آوردن وب‌سایت شما هستند، مسائل فنی باعث بروز مشکل شوند. اگر به رنکینگ بالایی دست نیابید، تمام تلاش‌هایی که برای SEO کرده‌اید، به هدر می‌رود. این ممکن است به قیمت از دست دادن ترافیک وب‌سایت و یا حتی کسب‌وکارتان تمام شود. پس بیایید شروع کنیم.

در ابتدا، باید معماری وب‌سایتتان را بررسی کنید. جریان اطلاعات در وب‌سایت شما چگونه است؟ Navigation سایت باید برای کاربر راحت و بصری باشد. اگر برای کاربر خوب کار کند، به‌احتمال‌زیاد جوابگوی موتورهای جستجو هم خواهد بود. برچسب‌زنی و استفاده از کلیدواژه‌های مورد هدف، اهمیت بسیاری دارد. اگر در برچسب‌زنی لینک‌ها اهمال کرده و یا دسته‌بندی‌ها را به‌طور نامناسب برچسب بزنید، سایتتان درست کار نخواهد کرد. مطمئن شوید که ساختار دایرکتوری سایت درست باشد. توصیه می‌شود سلسله‌مراتب در وب‌سایت بیش از سه پوشه تودرتو نداشته باشد. همچنین تلاش کنید که برچسب‌ها دقیق و گویا باشند.

حتماً بررسی کنید سایت لینک‌های بدون مقصد نداشته باشد. وجود لینک‌های بدون مقصد و یا با مقصد نادرست، باعث تأخیر در موتورهای جستجو می‌شود. برخی از کدهای پاسخ (response code) در وب‌سایت شما ممکن است این پیغام اشتباه را به سرور بفرستند که سایت به‌درستی نگهداری نشده و یا در دست ساخت است. اگر خزنده‌های موتورهای جستجو نتوانند اطلاعات وب‌سایت را بررسی کنند، سایتتان در فهرست جستجو نشان داده نمی‌شود. لینک‌های بدون مقصد، ایجاد محتوا در فلش، AJAX (قابلیتی که با استفاده از آن می‌توان تنها بخش‌هایی از صفحه را بدون بارگذاری کل صفحه به‌روزرسانی کرد)، پنجره‌های شناور (Inframes؛ پنجره‌هایی که روی صفحه اصلی باز می‌شوند )، و یا لینک‌های نهفته در جاوا اسکریپت می‌توانند برای کار موتورهای جستجو مشکل ایجاد کنند. این‌ها مشکلاتی جدی هستند که باید در بازرسی فنی وب‌سایت موردتوجه قرار گیرند.

مشکل محتوای تکراری در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک یک مسئله عمده است. در هنگام طراحی و به‌روزرسانی وب‌سایتتان در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی، پارامترهایی مشخص و به‌ظاهر مرموز به کار می‌برند. بسیاری از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک از توضیحات کاملاً مشابه یکدیگر برای تبلیغ محصولات یکسان استفاده می‌کنند. کنترل کردن وب‌سایت برای فرار از محتوای تکراری امری حیاتی است. آنچه باعث تمایز شما در میان رقبایتان می‌گردد، داشتن محتوای منحصربه‌فرد است. شما به وب‌سایتتان برای افزایش ارزش و سرمایه کار خود نیاز دارید و مسلماً نمی‌خواهید تنها یک نسخه دیگر از همان اطلاعات تکراری باشید.

مطمئن شوید که وب‌سایت شما با سرعتی معقول بالا می‌آید. اگر مشتریانی که برای موفقیتتان چشم به آن‌ها دارید در فاصله لود شدن وب‌سایت شما فرصت درست کردن یک فنجان قهوه و یا خدای‌ناکرده بررسی محصولی در یک سایت دیگر را داشته باشند، یعنی سایتتان بیش‌ازحد کند است. تا حد امکان از حجم صفحه اصلی وب‌سایتتان کم کنید. حجم ایده‌آل برای صفحه اصلی حدود ۱۳۰ کیلوبایت و برای صفحات جانبی ۱۸۰ کیلوبایت است. یادتان باشد به دنبال چه هستید. اگر مشتری بالقوه نتواند آنچه عرضه می‌کنید را ببیند، انگار که وب‌سایت شما اصلاً وجود ندارد.

انجام بازرسی فنی ممکن است وظیفه‌ای دلهره‌آور جلوه کند، امّا هرچقدر هم که دشوار به نظر برسد برای دستیابی به کارایی کامل حیاتی است و از این پرسش که یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند چه ویژگی‌هایی دارد سرچشمه می‌گیرد. بازاریابی طراحی‌شده بر اساس پارامترهای CEO، اگر درست اجراشده باشد، می‌تواند درازای هزینه‌ای نسبتاً کم، به نتایج شگفت‌انگیزی منجر شود. درست کردن یک برنامه بازاریابی آنلاین با استفاده از مدل بوم به بهینه‌سازی نتایج در شرکت شما کمک شایانی خواهد کرد.


بخش ۴ : رقبا

برای طراحی یک استراتژی بازاریابی موفق، شناخت و تحلیل رقبا اهمیت بسیاری دارد. می‌توانید این کار را از طریق تحقیقات بازار آنلاین، نظرسنجی‌های اینترنتی، و یا حتی وارد شدن در فرایند فروش همراه با یکی از رقبایتان انجام دهید. غیرازاین که باید بدانید رقبایتان چه کسانی هستند و چه محصولاتی ارائه می‌کنند، باید کاملاً از کارشان آگاه باشید تا بتوانید یک مزیت رقابتی واقعی ایجاد کنید.

برای تشخیص و حفظ مزیت رقابتی خود، پیش از هر چیز باید بدانید دقیقاً چه محصولی عرضه می‌کنید. سپس، خودتان را به‌جای مشتریانی بگذارید که به چنین محصولی نیاز دارند. در اینترنت به دنبال یافتن آن باشید، از موتورهای جستجو استفاده نمایید، و پنج تا ده شرکت بیابید که محصول موردنیازتان را ارائه می‌کنند. نتایج را هم به‌صورت محلی و هم جهانی بررسی کنید. از پرس‌وجو غافل نشوید. ارتباط شفاهی، یک ابزار بازاریابی قدرتمند است. از خانواده، دوستان و اطرافیان خود بخواهید به شما پیشنهاد دهند تا  بدین ترتیب یک فهرست کامل درست کنید.

وقتی لیست رقیبان خود را تهیه کردید، یک سری تحقیقات کوچک انجام دهید. مزیت رقابتی آن‌ها چیست؟ آیا از ترفندهای ترویج فروش استفاده می‌کنند؟ از حمل رایگان یا کم‌هزینه چطور؟ آیا به مشتریان پکیج‌های خدماتی ارائه کرده و یا در آغاز فروش یک محصول، قیمت رقابتی روی آن می‌گذارند؟

با برخی از رقبایتان وارد فرایند فروش شوید تا از نزدیک این روند را لمس کنید. اگر این امکان مهیا نیست، نظرات آنلاین را بخوانید یا باکسانی که قبلاً از خدمات آن‌ها استفاده کرده‌اند، صحبت نمایید. در وب‌سایت رقبایتان برای دریافت خبرنامه‌های ایمیلی ثبت‌نام کنید. اگر بتوانید خدماتی با نرخ رقابتی بالاتری داشته باشید، احتمالاً در فرایند فروش کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

خودتان را ارزشیابی کنید. به نقاط ضعف و قوت خود در مقایسه با رقیبانتان بنگرید و در این راه با خودتان صادق باشید. ببینید آیا نقاط قوتتان می‌توانند در جبران نقاط ضعف به کار بیایند؟ آیا یک شرکت “سبز” هستید ؟ کسب‌وکارتان محلی است ؟ چطور می‌توانید موقعیت خود را به‌درستی مشخص کرده و درنتیجه یک استراتژی بازاریابی تعریف کنید؟


ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد:

ارزش پیشنهادی یک شرکت، مجموعه محصولات و خدمات خاص آن کسب‌وکار است که برای برآورده کردن نیازهای مشتریان به بازار عرضه می‌شود. ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد، آن چیزی است که کسب‌وکار شمارا از بقیه متمایز می‌کند. با نوآوری و تازگی، افزایش کارایی، ارائه محصول یا خدمات سفارشی، نام تجاری / وضعیت خاص، کاهش قیمت‌ها، فراهم کردن تسهیلات و … کسب‌وکار شما ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد خود را می‌یابد و این همان چیزی است که کار شمارا قابل‌عرضه به بازار می‌کند. به خاطر داشته باشید ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد همیشه فقط شامل محصول شما نمی‌شود؛ بلکه به این‌که چگونه جایگاه محصولتان را مشخص می‌کنید نیز مرتبط است. این مفهوم قسمتی حیاتی از بازاریابی آنلاین شما با استفاده از متد بوم است.


هنگام طراحی بوم بازاریابی آنلاین خود دو نکته مهم را درباره ارزش پیشنهادی در نظر داشته باشید: نخست باید بتوانید آن را تعریف کنید و دوم باید بتوانید آن را توضیح دهید. ارزش پیشنهادی مشخص می‌کند که چرا مشتری باید برای شروع از شما خرید کند. جایگاه شما در این رده‌بندی نشانگر میزان جذابیت کالای شما در بازار است. ممکن است در همه زمینه‌ها با رقیبتان برابر ولی در یک زمینه خاص متمایز باشید. آن زمینه خاص، ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد شما است. باید در یک زمینه برتری خود را نشان دهید.

در هنگام توضیح ارزش پیشنهادی محصولتان اصول زیر را مدنظر داشته باشید: چرا مشتری باید از شما خرید کند و نه از یکی از رقبایتان؟ اگر همین سؤال را از رقیبتان بپرسند، در پاسخ چه خواهد گفت؟ ارزش پیشنهادی خود را بارها و بارها پالایش کرده و از نو بنویسید تا وقتی‌که بتوانید آن را در یک جمله معتبر و با اطمینان کامل بیان کنید. اگر از شما بخواهند در ده کلمه دلیل انتخاب خود از سوی مشتریان را بیان کنید چه می‌گویید؟


از مزیت ناعادلانه خود بهره ببرید:

عبارت مزیت ناعادلانه در بازاریابی آنلاین به‌عنوان پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد (USP) نیز شناخته می‌شود. هرکسی یک یا چند USP دارد. اگر USP خود را تعریف نکرده و از آن بهره نبرید، بخت بالقوه خود در بازاریابی را ازدست‌داده‌اید. پس بیندیشید که ممکن است چه نوع مزایای ناعادلانه‌ای داشته باشید؟

دفترچه سیاه کوچولوی شما، سررسیدتان، تقویم رومیزی‌تان یا هر آنچه اطلاعات تماس افراد آشنا را در آن جمع‌آوری کرده‌اید، ممکن است مهم‌ترین مزیت ناعادلانه شما باشد. یکی از خارق‌العاده‌ترین ابزارهای شما، اطلاعات تماس افرادی است که در طی سالیان تجربه کاری در هر صنعتی گردآوری کرده‌اید. امروزه تکنولوژی این امکان را به ما می‌دهد که همه این اطلاعات را در یکجا جمع‌آوری کنیم. بسیاری از ما همه این اطلاعات را به هم مرتبط کرده‌ایم. خیلی راحت می‌توانیم یک پیغام را هم‌زمان برای تمامی آن‌ها ارسال کنیم و یا به طرق مختلف آن‌ها را گروه‌بندی نماییم. همه ما می‌توانیم از تماس با افراد مناسب به نفع خود بهره ببریم.

هرکدام از ما مجموعه وسیعی از اطلاعات را در طول زندگی‌مان جمع کرده و با خودداریم. جاهایی که بوده‌ایم و کارهایی که کرده‌ایم، در درون ما به‌هم‌پیوسته شده است. شاید در دوره دبیرستان برای امرارمعاش در یک رستوران پیش‌خدمت بوده‌اید و سپس موقتاً برای نشریه دانشگاه ویراستاری کرده‌اید، و همه این‌ها الهام‌بخش شما برای وبلاگ نویسی درباره غذاها شده است؛ یعنی کاری که امروز می‌کنید. شما دنیایی از تجربه هستید، بنابراین از آن استفاده کنید.

شما می‌دانید چطور تخصصی کارکنید. به یاد داشته باشید در مبحث ارزش پیشنهادی دراین‌باره صحبت شد که چقدر مهم است روی یک زمینه متمرکزشده و در آن متمایز شوید. لازم نیست از هر نظر بهتر از رقبایتان باشید. کافی است فقط در یک حیطه رقیبانتان را پشت سر بگذارید. تلاشتان بر این باشد که به‌صورت تخصصی روی همان حیطه متمرکز شوید. اگر می‌بینید که تنوع مشتریان خیلی زیاد و بازارتان بیش‌ازحد گسترده است، محصولتان را به ویژگی‌های خاص مزین کرده و تخصصی کارکنید.

کسب مزیت رقابتی در دنیای بازاریابی آنلاین لازم است. روی مزایای ناعادلانه‌تان مانور بیشتری داده و آن‌ها را تقویت کنید. دراین‌باره بیندیشید که دقیقاً چه‌کار منحصربه‌فردی است که شما بهتر از رقیبتان می‌توانید انجام دهید و چطور قرار است بقیه مردم دنیا را از آن مطلع کنید؟


بخش ۵ : جستجوی کلیدواژه‌ها

در ادامه کار با بوم بازاریابی آنلاین، به جستجوی کلیدواژه‌ها می‌رسیم. این تکنیک توسط نویسندگان و طراحان SEO (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) استفاده می‌شود تا محتوای صفحات اینترنتی پیرامون اصطلاحات آشنا برای موتورهای جستجو ساخته شوند. در فرایند جستجوی کلیدواژه‌ها، افراد حرفه‌‌ای در SEO تلاش می‌کنند با استفاده از کلیدواژه‌هایی که بیشتر مورداستفاده خوانندگان و وبگردها قرار می‌گیرد، به رنکینگ بالاتری در موتورهای جستجو دست یابند.

جستجوی کلیدواژه‌ها درواقع جستجوی بازار است. اطلاعاتی که از طریق جستجوی کلیدواژه‌ها به دست می‌آید، درواقع مشخص‌کننده زبانی است که مشتریان احتمالی شما وقتی درباره عناوین موردعلاقه‌شان می‌اندیشند از آن استفاده می‌کنند. از روند جستجوی کلیدواژه‌ها می‌آموزید که چطور با مشتریانتان سخن بگویید. این امر به شما در انتخاب یک قالب مناسب کاری برای شکل دادن به وب‌سایتتان کمک می‌کند. از این طریق درمی‌یابید که تمام مدت داشته‌اید برای مخاطبان فارسی‌زبان خود، ترکی صحبت می‌کرده‌اید!


بخش ۶ : بهینه‌سازی محتوا

حال که بازاریابی آنلاین به‌سرعت جای خود را در زندگی روزمره ما باز می‌کند، بهینه‌سازی محتوا اهمیتی روزافزون می‌یابد. ممکن است شما بهترین محتوای ممکن را در وب‌سایتتان داشته باشید اما مادامی‌که کسی نتواند آن را بیابد، نفعی به حال شما نخواهد داشت. بهینه‌سازی مناسب محتوای وب‌سایت باعث می‌شود موتورهای جستجو بتوانند محتوا و درنتیجه کسب‌وکار شمارا بیابند. برای اینکه بیشترین بهره‌برداری را از محتوایتان داشته باشید باید متن شما بهینه‌سازی شده باشد. این کار از طریق استفاده از تگ‌های عنوان، توضیحات متا، کلیدواژه‌های متا و URL های دستیابی به کلیدواژه‌ها امکان‌پذیر است. بهینه‌سازی تصاویر نیز اهمیت وافری دارد. استفاده از تگ‌های مناسب برای تصاویر، آن‌ها را قابل جستجو می‌کند.

از دیگر اجزای بسیار مهم بهینه‌سازی محتوا، ساختار لینک‌هاست. لینک‌ها برای موتورهای جستجو همچون خیابان‌هایی برای ارتباط صفحات وب با یکدیگر هستند. در وهله بعدی موتورهای جستجو از یک سری الگوریتم‌های پیچیده برای سنجش میزان محبوبیت وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند. برای ساخت لینک‌هایی که بیشترین منفعت را برای وب‌سایت شما به ارمغان بیاورند، درک عناصری که موتورهای جستجو در هنگام پیمایش یک وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند، اهمیت فراوانی دارد. در زیر چند مورد بیان‌شده است که باید در هنگام ساخت لینک‌ها مدنظر قرار دهید:

محبوبیت جهانی: 

هرچقدر یک وب‌سایت محبوب‌تر یا مهم‌تر باشد، لینک‌های مرتبط با آن اهمیت بیشتری می‌یابند. برای آنکه یک وب‌سایت بتواند در سلسله‌مراتب موتورهای جستجو جایگاه و اعتبار بیشتری کسب کند، سایت‌های دیگر باید به آن لینک بدهند. و هر چه این وب‌سایت‌ها محبوب‌تر باشند، بهتر است.

محبوبیت ویژه محلی/موضوعی:

 به این معنا که دریافت لینک از وب‌سایت‌هایی با موضوعات مشابه نسبت به وب‌سایت‌هایی با موضوعات کاملاً غیر مرتبط اهمیت بیشتری دارد.

انکر تکست(Anchor Text): 

انکر تکست کلمه یا جمله‌ای است که به‌صورت لینک به محتوایی جداگانه در خود سایت مرجع و یا به سایتی دیگر اشاره می‌کند. هر چه در وب‌سایت از انکر تکست و یا عبارات کلیدی بیشتر استفاده‌شده باشد، امتیاز بالاتری به دست خواهد آورد. خیلی از نتایجی که باعث امتیاز گرفتن یک وب‌سایت می‌شوند، تنها منوط به استفاده از کلمات خاصی هستند.

رتبه اعتماد(Trust Rank): 

راهی برای حذف کردن هرزنامه‌ها (اسپم‌ها) در اینترنت، اسامی عمومی مثل دانشگاه‌ها، وب‌سایت‌های دولتی و مؤسسات غیرانتفاعی و دامنه‌هایی با ضریب اعتماد بالا به شمار می‌آیند. موتورهای جستجو سیستمی برای سنجش میزان این اعتبار دارند.لینک‌های مرتبط: در نحوه کارکرد موتورهای جستجو، اسپم یک مورد دوطرفه است. وب‌سایتی که به یک اسپم لینک بدهد، خودش نیز اسپم به‌حساب می‌آید.

تازگی : 

لینک‌ها معمولاً به‌مرورزمان کارکردشان را از دست می‌دهند. تازه نگه‌داشتن محتوایتان بسیار مهم است.

وقتی به نحوه ساخت لینک‌ها در وب‌سایتتان فکر می‌کنید، در نظر داشته باشید که اصلاً کار آسانی نیست، احتمالاً سرگرم‌کننده هم نخواهد بود و حتی فکر نکنید که این کار بی‌اهمیت‌ترین بخش از استراتژی بازاریابی اینترنتی‌تان است. ساختن لینک هنوز کلید دیده شدن در دنیای بازاریابی آنلاین است. در زیر نکاتی برای ساخت بهتر لینک‌ها عرضه‌شده است :

لینک‌هایی بسازید که وب‌سایتتان را به صفحاتی با نقاط اشتراک واقعی ارتباط دهند.روی لینک‌هایی متمرکز شوید که یک شبکه ایجاد کنند.کیفیت همواره بر کمیت اولویت دارد.

ساخت لینک‌ها بخشی حیاتی از برنامه بازاریابی آنلاین شما با استفاده از متد بوم است. اطمینان حاصل کنید که زمان و احتمالاً هزینه کافی برای انجام درست و مناسب آن صرف کرده‌اید.


بخش ۷ : کانال‌های غیر رایگان تبلیغات

هنگام تصمیم‌گیری راجع به تبلیغات، جامعه هدف آن را به خاطر داشته باشید. وقتی به کمپین تبلیغاتی خود می‌نگرید، تعدادی سؤال در ذهنتان باشد. آبا این تبلیغات گروه جمعیتی درستی را هدف گرفته است؟ آیا بودجه لازم ازنظر شما منطقی است؟ آیا زمان انتشار این آگهی برای جذب مشتریان احتمالی مناسب است؟ آیا تبلیغاتی که به راه انداخته‌اید با مخاطبتان تناسب دارد؟ آیا نتایج شما بسته به نوع وسیله مورداستفاده متفاوت است ؟ آیا موقعیت و جایگاه تبلیغات شما همانی است که می‌خواستید؟ در هنگام تماشای هر کانال غیر رایگان تبلیغات آنلاین، این مسائل را مدنظر قرار دهید.


بخش ۸: شاخص‌های کلیدی عملکرد

در چه حالید؟ راه طولانی و سختی را پشت سر گذاشته‌اید ولی ارزشش را داشت. با گذر از مراحل زیاد، بوم بازاریابی آنلاینتان را ساخته و سازمان‌دهی کرده‌اید و از چشم‌اندازهای مختلف و متنوع به کسب‌وکارتان نگریسته‌اید. حالا وقت آن است که از منظر *KPI نیز به این مقوله نگاهی انداخته و تصویری دقیق از چگونگی عملکرد کسب‌وکارتان به دست بیاورید.

*Key Performance Indicator ؛ روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد و سازمان‌ها

بازگشت سرمایه (ROI)قیف خرید (یک مدل بازاریابی مشتری مدار که مسیر مشتری را تا رسیدن به نقطه خرید نشان می‌دهد )نرخ تکمیل هدففروش افزایشیمنابع ترافیکعملکرد کلیدواژه‌هانرخ اقدام نهاییشاخص هزینه جذب مشتری (CPL)امتیاز مشارکت در بازاریابی ایمیلیتعاملات اجتماعی

در مقام یک کسب‌وکار آنلاین، تنها شما این موقعیت را دارید که نتایج کارتان را دریافت و آن‌ها را مرور کنید. بررسی KPI ابزاری مهم برای ارزیابی بوم بازاریابی آنلاین شماست تا دریابید کدام قسمت‌ها نیاز به تصحیح، تغییر و یا حتی حذف دارند. به خاطر داشته باشید این بوم ابزاری برای بهبود مستمر است و به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا پویا باشد. حال که آن را ساخته‌اید، از ایجاد تغییرات نهراسید. ببینید کدام بخش‌ها کارایی خوبی دارند، آن‌ها را تقویت کنید. سپس در بخش‌هایی که کارایی خوبی ندارند تجدیدنظر نمایید. برای خودتان و آینده کاریتان آرزوی روزهایی روشن داریم.

منبع : مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب‌وکارهای نوپای فاوا

منبع : hubpages.com